Dagens skadliga skönhetsideal!

Det finns något som heter BMI, och det är en skala på över och undervikt. Både över och undervikt kan vara skadligt. Särskilt undervikten om man själv är den som hetsar för att gå ner i vikt. Om man där emot är genetiskt smal och vill gå upp i vikt och äter förnuftigt så tror jag inte att det på något sätt är skadligt. Viktigast är att kroppen får den närings om behövs för att muskler, hjärna och hjärta ska fungera som det ska.  Men idag råder ett SIZE ZERO ideal som får många unga kända som okända att svälta sig själva till döds eller så pass mycket att dom förstör sina kropper för alltid!!

Här är lite bilder på modeller som jag anser vara anoretiska.
 
Klicka på bilden för att få den större:

Och här har vi en modell som ansågs för FET och borde banta? AAAAHHH. Hon är väl allt annat än fet? Hon ser sund och frisk ut!



Och här kommer bilder på kändisar som varit friska men blivit sjuka. Jag tycker att dom ser mycket piggare och som att dom mår bättre ut på dom bilder där dom är lite större. Inget fel i att vara genetiskt smal, hur som helst kan någon vara väldigt smal utan att se anorextisk ut. För jag tycker att man kan se när någon bara är väldigt smal av naturen. Då ser ansiktet inte sjukt och härjat ut. Man ser att personen får i sig den näring som behövs osv. Ja ja.



Inte så frisk?
 

Lindsay Lohan
 
Nicole Richie (stava?)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0