For them boys.

Jag tror att men överlag har väldigt stora krav på sig själva i sängen.- Att dom ska vara manliga, veta vad dom pysslar med och alltid kunna ge orgasm.
Mitt tips till killar är att glömma det här med att man alltid måste ge orgasm, och att det handlar om den egna prestationen. Att man tänker på sig själv som misslyckad om man inte lyckas.
Ens uppgift i sängen är att se till att man själv njuter och att sin partner njuter. Om man tänker för mycket på sitt ego så är det svårt att tillfredställa någon annan. Var lyhörd för vad tjejen vill ha och tänk framför allt på att hon ska ha det skönt och mysigt, och att du ska ha det trevligt samtidigt också. Inte bara känna krav på att det måste gå för henne. Poängen är ju att man ska nå klimax offcourse. Men det finns INGET som stressar mig mer än att vara med en kille som är helt besatt av att få mig att komma, för sin egen skull. För att höja sitt eget ego.
´Det finns inget som stoppar en orgasm så mycket som en karl som hela tiden frågar - kommer du snart?
Då försvinner hela känslan.
Vad det handlar om är att göra tjejen trygg. Att se till att hon har skönt för hennes skull, inte för att du som man ska få en massa manlighets poäng bara för att hon kommer.
Var lyhörd, närvarande och beredd på att läga ner massa tid. Massa tid för hennes skull. Våga vara lyhörd, våga be om hjälp, våga låta henne förklara och visa hur hon vill ha det. Ingen kille känner en kvinnas mutta så bra som hon själv.

Det är också okej för killar att inte alltid villa ha sex. Mannen framställs som en sexgud som ska kunna allt och alltid ha aptit! Ni är inte mer än människor. Och killar ska våga säga att man inte har lust. Det är klart att det finns killar som inte har stor sexlust. Men det känns som lite tabu?? Eller hur?
Det är okej att killar kräver att man använder kondom. Jag tror inte att särskilt många tjejer skulle ta det på fel sätt eller tycka att det är töntigt. Jag skulle tycka att det var både sexigt och gulligt med en kille som vill skydda sig själv och som tänker på mig.

Det är sorligt att män alltid ska behöva vara så maskulina och starka och hårda. Hur ofta träffar man en kille som pratar om känslor liksom?
Man ska kunna prata om känslor om man vill det. Men även det känns som lite tabu? Som att killar ska vara hårda och tuffa.
Hård och tuff my ass, usch. Man vill ju ha en människa, inte en kall stenstaty.

Jag kanske är ute och cyklar. Men det är så här jag upplever våra könsroller.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Förlåt, men vad är orgasm?

2009-08-10 @ 18:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0