Förlåt för att jag har varit borta så länge :).

Jag brukar vara expert på att updatera bloggen. Men nu är det semester och massa annat som har spelat in.

Idag tänkte jag ta upp ett ämne som rör både boys and girls. Nämligen sex.

Hur kan det vara coolt när en kille ligger med massa olika tjejer men en tjej blir madrass/hora när hon ligger med olika killar?

Jag tycker att alla har rätt att vara sexuella utan att bli stämplade. Alla har lustar mer eller mindre.Och om man som tjej är väldigt sexuell ska man inte bli stämplad för att man har behov av sex ibland?
Samtidigt som en kille ska kunna känna att han inte vill ligga med någon bara för att få status bland polarna. Både killar och tjejer ska kunna vara stolta oskulder eller stolta över att dom är sexuella varelser.

Klart att man som tjej behöver sex ibland, klart att man drömmer sex drömmar och tex blir rå tänd på en snygging på tvn. Lika som en kille kan känna att han vill vänta med sex, han gillar tjejen men vill vänta tills han känner sig redo.

Jävla pissiga könsroller!!

Vi är alla olika, vi har olika personligheter och olika behov. Vi ska få kunna leva våra liv så som vi vill utan att bli stämplade som "horor" eller "töntar".

Jag och en av mina bästa killkompisar är exakt lika. Han har aldrig sagt det rakt ut men antytt att han har haft en sexpartner under hela sitt 24 åriga liv. Jag är lika gammal och har haft några fler. Saken med honom är att han är väldigt lik mig. Vi har otroligt svårt för att ha sex med någon som vi inte är kär i, då känns det bara konstigt och fel. Jag har svårt att känna attraktion om jag inte är kär. Han är likadan, och jag älskar honom för att han är en av dom som verkligen förstår mig!!!

Så killar, det är okej att vara oskuld, jag tycker det till och med är vackert! Det är okej att tacka nej till en tjej om man inte vill ligga. Och det är okej som kille att våga säga till att man vill ha kondom!!!

Jag hade sex nyligen med en kille som jag tycker mycket om, både som vän och lite mer. Han var den som plockade fram kondomen innan jag ens han säga något om det!! JAG ÄLSKAR SÅNNA killar! Ansvarsfulla och dom tänker på sig själva och mig!!!

Tjejer måste få vara sexuella utan att bli stämplade som horor! Och killar våga säga nej till sex utan att vara en tönt!!!

Ingen är en "hora" så länge man inte tar betalt för sina tjänster. Och att vara "hora" eller som jag säger prostituerad kan väl inte på något sätt vara en lätt livssituation??
Med all sannolikhet hamnar man ju där för att man inte kan klara sig på annat sätt, att man kanske fastnat i knarket eller helt enkelt riskerar att svälta ihjäl. Ja you get the pic. Det finns ju säkerligen ingen kvinna på denna jord som njuter av att vara prostituerad. Personligen skulle jag må så dåligt av att ligga med massa gammla gubbar och pervon att jag troligen skulle begå självmord efter första kunden. Så gällande hororna, faaan, ha lite förståelse och sluta använda ordet mot tjejer som inte på något sätt är prostituerade. Och gällande dom prostituerade, faaan jag tror verkligen att dom hade valt något annat om det funnits bättre alternativ.

Jaja. Mina åsikter

Kommentarer
Postat av: Simon

De flesta killar vill verkligen att de/vi ska bli av med oskulden. När jag nekade till sex så skrämde det mina kompisar. "tönt" är inte ett rätt ord utan "bög" eller "galen".

2009-08-02 @ 00:08:13
Postat av: Amanda

Jag tycker att ordet "hora" används för ofta och för mycket! I det du menar så är det ordet okej, men många blir kallade hora av sånna som egentligen inte vet vad det btyder! Jag har själv blivit kallad hora, och det är jävligt konstigt! För jag är 13 år och har inte haft sex med en enda kille! Så vrf blir jag kallad hora! Och en tjej som har sex med många, blir kallad det, men en kille som har sex med många, tycker hans kill polare är coolt! Det fattar inte jag egentligen vaför det är så! Så dåligt är det!! Kram

2009-08-02 @ 14:14:31
Postat av: Minna

bra tankar du har i din blogg :) gillar det verkligen du är rak och ärlig och din åsikter här suveräna äntligen någon som är vettig i sitt huvud :)



Vilket gullig kille det var iallfall om tänker och inte bara kör lixom

2009-08-04 @ 13:03:57
URL: http://trolletmf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0