Från forum, VIKTIGT SOM FAAAN!

Det finns bra killar, dom som inte bara ser en tjej som ett stycke kött.
Jag känner många sånna, tex min egen pappa, mina bästa killkompisar, min farfar, morfar, morbrorar, farbrora osv.  Mina killkompisra är helt jävla underbara. Dom är bye the way singel. Det gäller bara att springa på rätt person.
Dom har stor respekt för oss kvinnor och är helt underbara killar!! Tyvärr så är dom mina vänner och jag kan inte få känslor för dom på det sättet. :(. Annars hade dom vart prefekt. Särskitl jag och min kompis "J" är super nära och har så roligt tillsammans, vi är lika som bär och helt galna i sällskap. Vi röjerloss och lever om. Folk säger oft - Varför är inte ni tillsammans, ni är ju som skapta för varandra?
Men, nej jag bara känner för honom som min vän. Och han samma för mig.

Vi tjejer är så mycket mer en ett strycke kött!!  Det finns många sviniga brudar också, och jag vill inte bli dragen över samma kamm som dom. Lika som vi inte kan dra alla killar över samma kam bara för att det finns sviniga sånna.

Men samhället har ju alltid vart till killarnas fördel, vi har inte ens haft rösträtt i 100 år ännu, och det var inte länge sen vi blev myndigförklarade. Förr fick vi ju inte ens vara myndiga, då hade vi ju mannen som förmyndare. Så det är klart att en sån syn knappast ändras över en natt, sviniga fäder för vidare denna jävla trångsynta syn på kvinnor, och det är inget som försvinner över ett decenium. Tyvärr.
Det är dags för oss att fatta att vi faktiskt är mer än bara en kropp och något för mannen att titta på . WE FUCKING ROCK!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mycket av det du säger är säkert sant. Men sak jag funderade på. Av vilken anledning kan du inte få känslor för dina kompisar?

Jag vet hur lätt det är att verka som om man är den perfekta killen som behandlar tjejer som personer. Men det är mest troligt folk som oskulder eller människor som har känslor för dig. Så skulle ja se det från mitt perspektiv.

När ja var kär i en tjej så vågade ja inte berätta eller visa vad jag tyckte så ja försökte hela tiden visa vilken bra människa jag var.



Men sen till den andra frågan. Kan det här med att du inte få känslor för dina killkompisar vara så enkelt att de inte behandlar dig dåligt? Att de behandlar dig bra och ser kvinnor på ett positivt sätt kanske är det som gör så att du finner dem oattraktiva, vad vet jag?



/Sebbe

2009-08-09 @ 23:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0