Konsten att vara singel :).

Nus ka jag koka lite spaggetti och sen hem till min kompis. Medans spagettin får låga så hinner jag printa ner en rad eller två??

Jag läser i olika ungdomsforum om att man ofta känner sig ledsen och deprimerad som singel. Jag känenr igen det där. Jag hade en lång relation och blev singel. Det var as tufft, man tyckte att det var gräsligt att vara själv och det ända man gjorde var att snacka killar, spana efter killar osv. Man njöt aldrig av nuet. Jag kunde inte sitta på en pub med mina vänenr och bara njuta och lyssna på deras prat. Min desperat-radar var i full gång att leta potentiella äkta män!
Nu är det ganska länge sen,och jag har lärt mig att tycka om min ensamhet. Jag har lärt mig att det är skönt på många sätt att vara ensam. Jag får tid till mig själv, jag kan göra bara det jag vill! Prióritera bara mina vänner, bara min släkt, bara min familj, bara mina hobbys! Dessutom tycker jag att jag har blivti stark av att lära mig kunna vara själv.
Jag tror att många behöver vara ensam efter en relation. Min första tanke efter min mång åriga relation var att kasta mig in i nästa!
Men jag tror att det behövs bearbetas, att man behöver vara ensam ett tag och bli starkare och tryggare i sig själv igen. Ett uppbrott från någon är ju slitande och jobbigt. Normalt så borde man ju vara lite kroken efter det?

Det är helt okej att vara singel, det är inget fel på en bara för att man är det. Man är inte mindre värd och inte mer omöjlig att älska. Älskar man sig själv tycker jag att man ska stanna upp efter en relation och vårda sigh själv istället för att fly alla sina känslor och kasta sig in i nästa.
Vi är många som är singel. Och du är inte ensam om att vara det. Det finns många som trivs som singel.
Ta vara på den tiden och njut istället för att bli deppad och desperat. Det är bara att kasta pengar i sjön?
Dyrbar tid som du kan uttnyttja till att har roligt och må bra.
Jag skrev i ett inlägg på libresse.se. Att det är som att leta en skatt utan skattkarta. Jävligt krångligt och jobbigt. Man ödslar tid på att springa vind för våg som värsta dåren och leta efter den där skatten, som kan finnas precis vart som helst? I ett annat land, på en annan kontinent osv?
Om man istället slår sig till ro, bygger en fin koja, leker med träbåtar och klättrar i trädet med sina apkompisar, dricker kokosmjölks drinkar, så går ju tiden fortare. Än dag kommer skattkartan att blåsa in och landa framför dina fötter. Då vet du exakt vart du ska gå och istället för att kastat bort massa energi på onödigt ändlöst planlöst letande, har du istället haft det värsta lattjo och låtit kartan hitta dig! (kartan= nycklen till kärlek).

Kommentarer
Postat av: Minna

Förstår hur du tänker. men om man aldrig har varit i ett förhållande och närmare sig 17år så blir man lätt desperat. Jag har nog den radarn du pratar uppe och vill gärna få bort den, tips!

2009-08-11 @ 18:14:50
URL: http://trolletmf.blogg.se/
Postat av: Matilda - kampen ur en fobi

Jag skulle nog också känna igen mig i det där, dock har jag ju pojkvän nu :) Men till alla som är singlar, ta vara på tiden! Det är roligt att vara singel och så länge man tycker om sig själv är det inte så ensamt. Jag brukar tänka "jag har ju alltid mig själv".

2009-08-11 @ 18:36:03
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: PENGAR LÄTT

Kikar tillbaka.

Jag vet inte hur jag ska kunna sprida min blogg mera.

Har du några förslag?



Kram

2009-08-11 @ 19:30:59
URL: http://sandram.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0