Om att "överleva singel tiden"

Jag trivs med att vara singel. För några månader sen hade jag pojkvän. Och innan vi blev tillsammans ville jag verkligen inte ha en relation, jag hade så kul och var så glad och träffade roligt folk osv. Men jag var ju kär i karln så jag gav upp efter att ha sterat emot ett tag. Efter ett tag började han snacka om att flytta ihop. Jag blev inte alls glad och såg inte alls fram emot en sån ide. Jag ville ju ha mitt eget hem, MINA egna prylar, och få ha det EXAKT så som jag vill. Ingen som rör till, eller som ändrar om eller har fula grejer som inte jag gillar. Jag har vart sambo och tyckte att det var tortyr på alla sätt!! Usch. Blä. Och längtar aldrig tillbaka. Hur som haver så finns det ju bra grejer med en relation. Men även dåliga.

Hur man "överlever livet som singel" (Tips).

 1: Fokusera enbart på vad du gillar med att vara singel. Kommer tankar så som - åh vad mysigt det skulle vart att få kramas nu!! Stäng av den kanalen och lyssna inte på såna tankar. Behöver du en kram, be din kompis, mamma, mormor eller ¨någon du uppskattar om en kram. Mitt BÄSTA tips är att kramas med ett djur, tex hund.

2: Passa på att lev ut dina drömmar, åka på resor, kanske utomlands? Ta med dina vänner på resorna. Ha riktigt jävla skoj. Planera in resor till orter i sverige.

3. Ordna aktiviter för dina vänner, så som en mysig hemma kväll med spa och lite morötter/dip. Ha middagar, pyjamas partyn. Skräckfilms aftonar. Allt sånt som är lite galet men roligt.

4. Samla dina vänner och helt enkelt snacka killar/ tjejer. Prata om hur din upplever det att vara singel osv.

5. Ta dig an allafritidsaktiviteter som du velat prova länge, så som yoga, dansa salsa, akvarellkursen osv.


Birdget Jones, den "eviga singeln"



Kommentarer
Postat av: Anonym

Om man är tjugo år gammal och aldrig haft ett förhållande, då? Har du något tips på hur man inte blir galen? Speciellt när samhället ser ut så att man är sjukt ointressant om man inte är ihop med någon.

2009-09-09 @ 15:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0