Orgasm är:

Det var en bra fråga. Ja vad ska man säga. En kvinnlig orgasm är när man blivit så pass upphetsad att man kommer. Låt säga att du stimulerar klitoris (är väl det vanligaste), du smeker dig själv tills dess det blir så skönt att du får en sorts explotion-känsla. Ögonen krampar ihop sig och man har svårt att hålla dom öppna, för mig är det så att slidan börjar vidga och dra ihop sig vid orgasm. Som att slid-hålet öppnas och stängs atomatiskt, även om du vill det eller inte. Som små rythmiska oregelbundna små "spasmer".

Ja varför inte ta en liten lektion i kvinnlig sexualitet???
Vad jag förstått är det många som har svårt att få orgasm. Min åsikt är att bara man lyckats en gång så vet man hur det går till sen. Det handlar om att våga vara sig själv och inte skämmas. Det är inte fult att onanera, det är skönt och något som både kropp och skäl mår bra av. Personligen önskare jag att min sexuella aptit var större. Men men, man kan inte få allt här i livet?

Så några tips som fungerar bra för mig, till dig som aldrig har fått en orgasm.
För min del är det klitoris som är huvudpunkten. Den del som behövs stimuleras alldra mest. Jag tycker att det är svårt att få det skönt utan fukt, så jag använder alltid glidmedel köpt från apoteket. Om inte det passar så kan man ta mat eller olivolja. Men det lämnar fläckar på sängkläderna. Mindre kul. Jaja.
För att kunna slappna av vill jag gärna ha det ganska mörkt. Gärna tyst. Sen lägger man sig bara skönt och börjat tänka på sånt som får en att tända till, erotiska senarion osv. Tex att du har sex med någon trevlig filmskådis och hur ni provar olika positioner osv. Du vet bäst vad du går igång på :).
Det är nog väldigt induviduellt hur hårt eller snabbt man klarar av att smeka sin kiltors. Det är nog väldigt olika. Men räkna med att det tar tid. Och när du hittar ett område där det känns skönt fortsätt smeka där. Det kan vara skönt att varva med att smeka läpparna osv.
Nu vet jag inte vad mer jag ska skriva?
Men det är inte fult att tillfredställa sig själv och man ska aldrig skämmas för att man gör det!

Hoppas att mitt tips hjälpe något i allafall :).


Kommentarer
Postat av: SassaBassa

kikar tillbaka.



Kram Sandra!

2009-08-10 @ 20:54:08
URL: http://sandram.webblogg.se/
Postat av: Matilda - kampen ur en fobi

Såg att du kommenterat på "Sassabassa"s blogg om panikångest. Jag bloggar också om det, kanske vore min blogg något för dig? :)

2009-08-10 @ 21:31:18
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: Amanda

Okej, då vet jag lite :) Men det låter lite knepigt xD

2009-08-11 @ 09:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0