Skönhetsoperationer??

Jag tror inte att en skönhets operation eller att fylla ut kroppen med silicon osv kommer att göra personen särskilt mycket lyckligare i grund och botten.
Vill man operera om sig betyder det ju att man inte är nöjd med den man är och att man inte lärt sig att tycka om sig själv oavsätt skavanker och små "fel".
Det är ju det som allt handlar om att gilla sig själv oavsätt. Att ändra på det som man inte gillar kommer inte att stärka självkänslan och i och med att kroppen åldras kommer det troligen bli fler saker som börjar rynka sig, växa eller hänga!
Ska man låta sig ligga helt under kniven för resten av sitt liv då eller?
Smärtfyllda dyra operationer som kan gå fel.
Om man där emot lär sig att accepter sånt som man kanske inte är nöjd med har man kommit långt. Ett steg i rätt riktning. Alla människor har väl något som man är missnöjd med. Någon del av sig själv som man kanske aldrig kommer att dyrka, men man kan lära sig att acceptera den som en del av sig själv.
Jag tycker att operationer är onaturliga och helt insane!!
Varför ska människor inte kunna vara nöjda med den dom är?
Okej om man vart med om en olycka och blivit vanställd. Då kanske man vill bli sig lik igen. Men i mina ögon ska inte det ens behövas, för alla ska kunna känna sig bra som dom är. Man kanske inte är fantastiskt snygg, men man ska kunna tycka att det man ser är okej, och att det inte ska behöva ändras!!

Ex på en misslyckad operation: Victoria ser mycket sundare och friskare ut på den första bilden, på den andra ser hon avmagrad ut i kinderna, och brösten väldigt overkliga. Naturligt är vackrast i min menning. Kanske dummt att lägga ut en bild på Michael i dessa dagar, men jag tycker att vi ska lära av honom, och se hur det kan gå om man experimenterar med operationer.





LÄR DIG ATT TYCKA ATT DU DUGER SOM DU ÄR!!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag tycker verkligen att det är onödigt att göra skönhetsoperationer, för man är ju född som man är, vrf ska man då ändra på sig? Jag tycker att dom som gjort det bara ser ut som dockor, eller fula, det finns inge fint i att förstora brösten! Men jag kan förstå tex om någon har vart med i en brand och har ett stort ärr i ansiktet som man vill ta bort, då är det okej! Kram

2009-08-04 @ 15:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0