Skrivar flödet?

Jag skriver mest på libresse.se just nu. Mina egna ideer har tagit kapputt slut? Näää rå. men ändå?

Lite frågor.
Hur kan man tycka att det är okej att ge sina barn vapen att leka med? Alltså lotsas pistoler. För någon dagsen var jag ute och vandrade. Då sprang jag på små pojkar, dom hade plastiga atomatvapen som dom hoppade runt med. Är det verkligen en passande leksak?
Hur kan man tycka att det är okej att ge sina barn skjutvapen som används i krig, så att dom ska gå ut och leka krig??
Jag förstår att man kan vilja spela krigsspel på datorn, jag tycker konstigt nog att det är en annan sak. Datorn är ju inte verklig. Men att man får hoppa omkring och lotsas skjuta ihjäl sina polare och lära sig att leka att man ska döda och kriga känns så sjukt!
Mina ungar ska bara få leka med bra saker. Inga vapen, inga pinsmala onaturliga barbies osv. Nej, lego, bilar, my littel pony, kritor osv, vad är det för fel med det?? Eller nalle puh, världens snällaste björn liksom??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0