Att tycka om sig själv.

När man går på stan, eller tex i skolan. Slås man av alla dessa vackra tjejer med dom "prefekta" kläderna osv. Vad man lätt glömmer är att dom likt som du går omkring och tänker -SHIT vad alla är snygga jämmt. Det blir som en slags press att se sådär snygg ut jämmt. Vad nu snygg är?.
Många springer omkring spaklade och stylade som om att dom vore hollywood kändisar eller ska på party dagligen.

Men hemma så försvinner sminket. Håret blir fett och alla har sina skavanker. Glöm inte att dom flesta gör allt för att dölja "sina fel".Det är sorligt för vi får en sån press på oss att vara på något sätt som egentligen är orealistiskt. Vi kan inte jämföra oss med tex tjejer i tidningarna, dom är omgjorda, tillfixade i något slags photoshop program för att bli "perfekta".
Jag tycker att man ska fokusera på att stärka sig själv, att tycka om sig själv för den man är. Den här jävla skönhetstvälingen som råder kommer vi ändå aldrig att vinna. Det finns alltid någon som är "snyggare". Det är lika bra att lägga ner. Om man inte vill operera om sig och fylla kroppen med botox då vill säga.
Men seriöst, vi är skapta så här! Och alla har sina skavanker. Operationer är både smärtsama, farliga och dyra. Det kan vara just dina "egenheter" din osymetrsika näsa som gör att du blir så speciell och vacker. Hur kul skulle det vara om vi alla såg lika ut?? Och min åsikt är att det inte är fint med stora överfyllda stela läppar fulla med silikon. Dom ser inte alls äkta ut. Har man stora läppar av naturen så är dom rörliga och mycket vackrare. Men många ser ut som små kajsa-anka wannabes. All form av "förvandling" ser ju onaturligt ut. Det är i mina ögon inte vacker med sånt som är onaturligt.

Nej, tyck om dig själv. Var nöjd med det som du har fått. Fokusera på det som du gillar med sig själv istället för det som du är missnöjd med.
Det hade kunnat vart värre än att födas med en potatisnäsa, man hade kunnat fötts utan armar och ben, då hade livet vart väldigt krångligt och svårt. Mycket värre än att ha en potatisnäsa, som ju faktiskt är gulligt!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag tycker verkligen redan att den här bloggen är bra :) Jag är en tjej på 13 år, och jag har redan lärt mig lite av denna blogg :) Har lagt till den som favoriter på datorn :) Tack för att du gör en sån här blogg :) Du kommer stärka alla tjejer som läser, deras självförtroende :) Fortsätt verkligen :)

2009-07-26 @ 22:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0