Konstigt?

Varför är det egentligen så att vi tjejer sminkar oss? Varför gör inte killar det? Vad är det som säger att vi inte duger som vi är? Kom inte och säg att alla som sminkar sig tycker att det är ROLIGT!! För det är det inte, jag vet människor som sminkar sig för att dom tycker att dom är "fula" utan smink, jag själv kan känna mig grå och trist utan smink. Man jämför ju sig med dom som är riktigt till piffade och då känner man sig ju kanske inte lika tjusig.
Fast jag försöker inte bry mig. Jag tycker att jag är bra som jag är, och jag tycker inte att det är roligt alls att sminka mig. Kanske när man ska ut på fest. Men inte kliva upp tidigare på morgonen när jag kan ligga och dra mig i sängen för att kladda in ansiktet med massa olika färger?
Tänk alla tid som vi lägger ner på att sminka oss. Den tiden tycker jag att jag kan göra något bättre med. Varför kan vi tjejer inte vara mer som killarna, känna att vi är bra som vi är och inte behöver sminka oss. Visst det är klart att det finns dom som tycker att smink är jätte roligt. Och älskar man att make sig själv och andra, klart att man ska få göra det!
Men när det blir så att man känner att man inte duger som man är utan smink, då är det fel, och när man alltid tar på sig en mask för att man skämms annars då är det också fel.
Jag tänker samtidigt på hur mycket det där i mina ögon dumma sminket kostar. Det är ju verkligen svindyrt!

En annan sak som jag också undrar över är varför det är äckligt och onaturligt med kvinnlig hårväxt??
Varför är det okej för en kille att ha håriga ben, men inte en tjej`? och varför är det äckligt med håriga ben? Jag kan inte se att det finns något ohyggieniskt eller äckligt med håriga ben. Ändå rakar jag benen. Just för att, ja, alla andra gör det. Jag hatar att rakabenen. Det suger! Det tar tid, och är jätte trist.
Varför ska man raka muttan när man vet att det kan ge infektioner och att hårsäckarna sväller och blir inflamerade. Jag tycker att det är finast  med en naturlig mutta. Är man helt hårlös ser man ju ut som en liten 10 åring.
Jag köper inte heller att alla trivs bättre med en orakad. En del gillar det säkert. Men nej inte alla. Jag rakar mig inte där nere, och gillar killen inte det kan han dra. Man har fått hår på kroppen av en anledning, annars hade dom inte funnits.

Och till killar, ni behöver inte heller raka brösten om ni inte vill. Jag älskar håriga bröst och håriga magar. Men hur som helst, spelar det ingen roll hur man ser ut. För om någon tycker om en, då gör dom det oavsätt om man som killer rakar bröstet, eller som tjej rakar muttan.

Jag tror att om bara fler vågade vara naturliga skulle trenden vända.

Jag själv har massa hår utanför min bikini linje, svarta långa och mycket. Något jag skämms för. Men ibland undrar jag varför jag skämms, och varför jag rakar? Om jag hade vart ensam här på jorden då hade jag säkertligen inte brytt mig, och om inte idealet var sånt då är det inte säkert att jag inte hade ogillat mitt hår som går långt utanför bikinilinjen?.

Jag har även en raggarand, alltså inte lika som en karls. Men ändå små strån på magen, som jag plockar bort. Ibland känns det så jävla orättvist att jag ska behöva "skämmas" och plocka, för det är så jävla trist, när killar inte alls behöver skämmas.

Varför ska våra kvinnliga kroppar göras om så jävligt? Och varför skulle det vara onaturligt med hår på magen för en tjej? Växer det där så växer det där, och då kan det väl fan inte vara onaturligt eller ohygieniskt?

Jag tror knappast att jag är ensam "om generande" hårväxt. Därför vill jag fan säga att jag har hår på "fel" ställen, inget som säkert många tjejer erkänner. Men jag har det, och till dig som också har det, du är inte ensam!! Och vet du vad! Vi är jävligt gryma brudar ändå! Och vi är lika mycket värda att älskas som dom som inte har små svarta fjun på magen!

Dagens fråga: Tjej: Tycker du att det är roligt att raka benen?


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag tycker inte det är "roligt" att raka benen, men jag gör det för att jag tycker det är snyggare, och mycket mer bekvämt faktiskt :) Men skulle man inte behöva, om inte någon gjorde det så skulle det va bättre, det tar ju tid och man kan ju skära sig! kram

2009-07-27 @ 23:04:32
Postat av: Sofia

Jag tycker inte att det är roligt, men jag känner mig snyggare med rakade ben. Kanske hade det inte varit så om många andra lät bli att raka benen. Jag tror mest att jag gör det för att inte vara annorlunda..

2009-07-28 @ 12:09:30
Postat av: Anonym

Det är ju knappast tråkigt att raka benen heller?



Angående smink: Ja, fler borde ta efter mig, äger bara en mascara (H)

2009-08-01 @ 13:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0