Till Hanna

Nej det är inte alls töntigt om en kille gråter. Jag skrev ju i slutet av inlägget att det är en självklarighet att man ska kunna göra det. Men när jag gick i skolan ansågs det som töntigt. Det har förhoppningsvis ändrats.
Vad jag menar är att man måste få vara sig själv och att det inte ska finnas massa dumma "oskrivna regler". I min skola fick man inte gråta som kille, då var man en tönt, killarna fick inte vara känsliga. Och tjejerna blev mobbade om man inte hade modekläder. Dessutom var dom flesta rasister.
Jag är uppväxt i en liten by, och avskyr sånt här, när man ska bli mobbad eller retad eller ogillad för den man är. Alla har rätt att bli älskade just för den dom är. Jag antar att du missförstod lite vad jag menade. Eller så var det bara i min skola som det var så att killarna skulle vara hårda och elaka annars blev dom inte en i gänget?

Men tack för kommentaren, du har helt rätt, det var exakt så som jag menade :). Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0