Varför slutar dom att uppföra sig??

Jag och en kompis diskuterade hur man är när man går ut på korgen. Han är universums snällaste och mysigaste kille. Och jag är en snäll och mjuk tjej. Saken är den att jag alltid träffar killar som jag börjar snacka med. Han träffar sällan tjejer. Vi har diskuterat vad det kan bero på?

Som tjej upplevs man inte som jobbig, snuskig eller skrämmande om man börjar flirta och snacka med någon sådär utan vidare. (Kanske just för att det inte finns så många tjejer som anntastar killar).
Men tack vare att det finns exempel på killar som tror att det är okej att tafsa, vara otrevliga och obehagliga så blir det svårt för killar som min kompis. Han vågar inte riktigt börja ta kontakt med tjejer efter som att han är rädd för att bli tagen som en snuskig, hänsynslös typ som bara vill ligga.
Det är synd att dom bra killarna kanske inte alltid vågar ta kontakt eller börja dansa med tjejer.
Samtidigt, så länge det finns våldtäktsmän och andra med mindre goda avsikter tycker jag att vi ska fortsätta att vara vaksamma.

På den krog där vi brukar gå ut finns det många äldre karlar på det övre dansgolvet. Dessa exemplar är i min pappas ålder. Dom drar och sliter i mina armar, dom kollar på en med en äcklig blick. Ibland händer det att dom kommer fram och sätter sig bredvid mig.
En gång kom det fram en gammling och började babbla med mig. Då satte jag näsan i vädret. Jag vägrade att prata med honom. Och sen sa han högt - Har du blivit anntastad när du var liten eller?
Hahaha, vilket Bonehead!! Ja av sånna som dig borde jag ha svarat. Till och med han själv fattade ju att det inte är rätt när en karl i 50 års åldern raggar på en tjej i sina 20.

En annan gång kom det fram ännu en av dessa karlar när jag satt vid ett bord och vilade mina fötter. Han sträcker fram handen för att presentera sig. Jag kollar ilsket på honom och VÄGRAR sträcka fram min hand för att hälsa. Då fortsätter han och tillslut har jag nästan hans hand uppkörd i ansiktet. Han ser förargad ute men jag fortsätter att strunta i honom. Tillslut reser jag mig och går fram till min kill kompis "R". Jag lägger armen om honom och efter det får jag vara ifred!

Exempel: Nr 3. Jag och en jämgammal tjejkompis står i baren. Vi ska beställa in något. Då kommer en 50 plusare fram till mig. Han står en bit bort med sin lika gammla polare.
Han säger - Jag och min "kompis" slog vad om att vi skulle få bjuda er på en varsin drink och att ni kommer och snackar med oss.
Min kompis blir jätte ilsken och drar. Jag vänder mig om och svarar något i stil med: - Näää, jag tror inte att vi skulle ha så mycket gemensamt, men om du vill kan jag ringa min farsa som är i din ålder, ni har nog mer att prata om. Sen vänder jag på klacken och går där ifrån.

Alla gubbar är inte snuskgubbar.Men det förvånar mig att det finns så jävla många av dom!!!! Det är helt sjukt! Även dessa förstör för dom övriga i det manliga släktet.
Min far tex: Han är helt underbar!! Han är den bästa pappan i hela världen. Han är den prefekta mannen för oss ungar och min mamma. Han SKULLE ALDRIG i hela sitt liv ränna på krogen och försöka få till det med unga små tjejer i min ålder.

Usch!!

Dagens fråga: Som tjej, har du varit med om att någon anntasat dig eller vart allmänt äcklig, hur hanterade du det? Kille: Hur känns det för dig när det finns  snuskisar som förstör erat rykte? Upplever du att det är svårare att ta kontakt  på  tex krogen pågrund av dom?
Diskutera!!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Yes, det har jag varit med om.



Hanterade det..? Hmf. Vet inte, life goes on. Är någon äcklig eller för på så går jag direkt därifrån, tycker bara det är obehagligt.

2009-07-26 @ 15:49:21
Postat av: Amanda

Jag va med om detta på ett tåg på vägen hem! Det var några utländska gubbar som liksom "flörtade" och ville att jag skulle komma och så,

jag satt in till ett fönster med en plats bredvid mig och två framför, dom var tre st,

dom satte sig där och det var väldigt obehagligt ! Men jag började läsa och kollade ut,

men jag var rädd hela vägen att dom skulle göra något, jag hatar sånna sliskiga gubbar!

2009-07-26 @ 22:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0